Od września 2025 r. w jednostkach objętych Gdańską Platformą Edukacyjną
wdrażany jest nowy system informatyczny, który usprawni obsługę spraw związanych z opłatami oraz komunikacją z rodzicami.
Zmiana ta ma na celu zwiększenie wygody, przejrzystości i dostępności informacji dla Państwa.
Nowe rozwiązanie umożliwi m.in. szybkie dokonywanie płatności online, zgłaszanie nieobecności dziecka, a także bieżący dostęp do jadłospisu i historii rozliczeń.
Oto główne korzyści wynikające z wdrożenia nowego Systemu:
Dostęp do aplikacji mobilnej– możliwość korzystania z systemu w dowolnym czasie i miejscu, również z telefonu.
Łatwiejsze płatności– szybkie i bezpieczne opłacanie należności online.
Dostęp do historii opłat– możliwość sprawdzenia, co zostało opłacone i kiedy.
Zgłaszanie nieobecności dziecka– wygodna funkcja online bez konieczności dzwonienia do placówki.
Podgląd jadłospisu– bieżący dostęp do menu stołówki z poziomu aplikacji.
Powiadomienia i przypomnienia– powiadomienia o nowych należnościach.
Bezpieczeństwo danych– system spełnia aktualne standardy ochrony danych osobowych.
Rodzice/opiekunowie mają do dyspozycji 2 sposoby dostępu do systemu:
1. Panel rodzica - to moduł dostępny przez przeglądarkę internetową, gdzie rodzic
zaloguje się tak samo jak do innych aplikacji dostępnych w ramach GPE.
Panel rodzica umożliwia rodzicom / opiekunom:
Zgłoszenie nieobecności dziecka przez internet
Dostęp do informacji o naliczonych opłatach za przedszkole, wyżywienie
Możliwość dokonania płatności online
Możliwość podglądu historii naliczeń, nadpłat, zaległości lub odsetek za poszczególne miesiące danego roku
Podgląd jadłospisu
Dostęp do informacji wpisanej na Tablicy ogłoszeń
Możliwość korzystania z komunikatora
Ponadto w panelu rodzica dostępne są poradniki dla rodziców.
2. Aplikacja mobilna iOplatyEdu Mobile - to aplikacja, którą rodzic musi pobrać ze sklepu internetowego
Google Play / AppStore i zainstalować na telefonie komórkowym.
Aplikacja zawiera te same funkcje co Panel rodzica. Dodatkową funkcją w aplikacji jest rejestracja wejść i wyjść dziecka za pomocą funkcji skanowania kodów QR. Każdy rodzic korzystający z aplikacji musi na początku zalogować się także do Panelu rodzica, aby połączyć konto dziecka/dzieciz aplikacją zainstalowaną na danym urządzeniu.
Aplikacja iOpłatyEdu Mobile będzie dostępna w sklepach Google Play lub AppStore w miesiącu wrześniu o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.
Najbliższe miesiące, zwłaszcza miesiąc wrzesień będą okresem intensywnego wdrożenia, w którym wszystkie strony muszą nauczyć się i przyzwyczaić do nowego procesu - zarówno pracownicy przedszkola, jak i rodzice/opiekunowie.
Wszystkie funkcje systemu iOpłatyEdu niezbędne do odczytu danych przez rodziców są dostępne poprzez przeglądarkę internetową w Panelu rodzica.
W chwili obecnej aplikacja mobilna iOpłatyEdu Mobile nie jest jeszcze dostępna dla rodziców/opiekunów w sklepach Google Play i AppStore.
W okresie przejściowym tj. do czasu dostępności aplikacji mobilnej pracownicy przedszkola będą ręcznie rejestrować godziny wejść i wyjść dzieci.
Na stronie Gdańskiej Platformy Edukacyjnej (adres: iOpłatyedu - Gdańska Platforma Edukacyjna) zostaną opublikowane specjalnie przygotowane poradniki dla rodziców/opiekunów, w których będzie można znaleźć m.in odpowiedzi na poniższe pytania:
Jak aplikację iOpłatyEdu Mobile powiązać z kontem dziecka /dzieci?
Jak skonfigurować przez aplikację iOpłatyEdu Mobile dostęp dla dodatkowego opiekuna (np. babcia/dziadek), aby mógł przyprowadzić lub odebrać dziecko z przedszkola?
Jak zarejestrować wejście i wyjście dziecka z przedszkola?
Jak zgłosić nieobecność dziecka przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?
Jak dokonać płatności online za opłaty przedszkolne przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?