Od września 2025 r. w jednostkach objętych Gdańską Platformą Edukacyjną

wdrażany jest nowy system informatyczny, który usprawni obsługę spraw związanych z opłatami oraz komunikacją z rodzicami.

Zmiana ta ma na celu zwiększenie wygody, przejrzystości i dostępności informacji dla Państwa.

Nowe rozwiązanie umożliwi m.in. szybkie dokonywanie płatności online, zgłaszanie nieobecności dziecka, a także bieżący dostęp do jadłospisu i historii rozliczeń.

Oto główne korzyści wynikające z wdrożenia nowego Systemu:

  • Dostęp do aplikacji mobilnej  możliwość korzystania z systemu w dowolnym czasie i miejscu, również z telefonu.

  • Łatwiejsze płatności – szybkie i bezpieczne opłacanie należności online.

  • Dostęp do historii opłat – możliwość sprawdzenia, co zostało opłacone i kiedy.

  • Zgłaszanie nieobecności dziecka – wygodna funkcja online bez konieczności dzwonienia do placówki.

  • Podgląd jadłospisu – bieżący dostęp do menu stołówki z poziomu aplikacji.

  • Powiadomienia i przypomnienia – powiadomienia o nowych należnościach.

  • Bezpieczeństwo danych – system spełnia aktualne standardy ochrony danych osobowych.

Rodzice/opiekunowie mają do dyspozycji 2 sposoby dostępu do systemu:

1. Panel rodzica - to moduł dostępny przez przeglądarkę internetową, gdzie rodzic

                              zaloguje się tak samo jak do innych aplikacji dostępnych w ramach GPE.

Panel rodzica umożliwia rodzicom / opiekunom:

  • Zgłoszenie nieobecności dziecka przez internet

  • Dostęp do informacji o naliczonych opłatach za przedszkole, wyżywienie

  • Możliwość dokonania płatności online

  • Możliwość podglądu historii naliczeń, nadpłat, zaległości lub odsetek za poszczególne miesiące danego roku

  • Podgląd jadłospisu

  • Dostęp do informacji wpisanej na Tablicy ogłoszeń

  • Możliwość korzystania z komunikatora

Ponadto w panelu rodzica dostępne są poradniki dla rodziców.

2. Aplikacja mobilna iOplatyEdu Mobile - to aplikacja, którą rodzic musi pobrać ze sklepu internetowego

                                                                      Google Play / AppStore i zainstalować na telefonie komórkowym.

Aplikacja zawiera te same funkcje co Panel rodzica. Dodatkową funkcją w aplikacji jest rejestracja wejść i wyjść dziecka za pomocą funkcji skanowania kodów QR. Każdy rodzic korzystający z aplikacji musi na początku zalogować się także do Panelu rodzica, aby połączyć konto dziecka/dzieciz aplikacją zainstalowaną na danym urządzeniu.

Aplikacja iOpłatyEdu Mobile będzie dostępna w sklepach Google Play lub AppStore w miesiącu wrześniu o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.

Najbliższe miesiące, zwłaszcza miesiąc wrzesień będą okresem intensywnego wdrożenia, w którym wszystkie strony muszą nauczyć się i przyzwyczaić do nowego procesu - zarówno pracownicy przedszkola, jak i rodzice/opiekunowie.

 

Wszystkie funkcje systemu iOpłatyEdu niezbędne do odczytu danych przez rodziców są dostępne poprzez przeglądarkę internetową w Panelu rodzica.

W chwili obecnej aplikacja mobilna iOpłatyEdu Mobile nie jest jeszcze dostępna dla rodziców/opiekunów w sklepach Google Play i  AppStore.

W okresie przejściowym tj. do czasu dostępności aplikacji mobilnej pracownicy przedszkola będą ręcznie rejestrować godziny wejść i wyjść dzieci.

Na stronie Gdańskiej Platformy Edukacyjnej (adres: iOpłatyedu - Gdańska Platforma Edukacyjna)  zostaną opublikowane specjalnie przygotowane poradniki dla rodziców/opiekunów, w których będzie można znaleźć m.in odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak aplikację iOpłatyEdu Mobile powiązać z kontem dziecka /dzieci?

  • Jak skonfigurować przez aplikację iOpłatyEdu Mobile dostęp dla dodatkowego opiekuna (np. babcia/dziadek), aby mógł przyprowadzić lub odebrać dziecko z przedszkola?

  • Jak zarejestrować wejście i wyjście dziecka z przedszkola?

  • Jak zgłosić nieobecność dziecka przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?

  • Jak dokonać płatności online za opłaty przedszkolne przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?